Belangrijk:

Speel sfeervideo af in Nederlandse Gebarentaal

Nederlandse Gebarentaal

Vergroot het lettertype

Lees de tekst voor

Krijg informatie over de functionaliteiten binnen de website

Deze website gebruikt cookies

Ik begrijp het

Onze raad van bestuur

Sabine Muijrers is sinds 1 januari 2022 bestuurder van De Gelderhorst.

Ons managementteam

Het managementteam wordt ondersteund door bestuurssecretaris Barbara Elburg.

Het managementteam bestaat uit:

  • Marian van der Linden (manager Zorg en Welzijn)
  • Gert van der Streek (manager Personeel en Organisatie)
  • Ibrahim Koysuren (manager Financiën en Control)
  • Jan Willem Kroon (manager Communicatie, Training en Advies)
  • Marijn Goedbloed (manager Facilitaire Dienstverlening)

Lees hieronder meer

Onze raad van toezicht

De raad van toezicht (rvt) is verantwoordelijk voor het toezicht op het beleid van de raad van bestuur en de algemene gang van zaken in De Gelderhorst. De raad van toezicht bestaat uit:

  • Eveline Ruinaard (voorzitter)
  • Jolle Landman
  • Esther Hendriks
  • Bernd Mojet
  • Albert Wijbenga

Onkosten bestuur

Jaarlijks deelt De Gelderhorst welke onkosten de raad van bestuur maakt, die nodig zijn voor de uitvoering van deze functie. Dit publiceren we hier in januari 2025.

Onkostenbeleid

Lees hier meer over ons beleid en verantwoording onkosten raad van bestuur.

Governance

We vinden het belangrijk dat het bestuur van onze organisatie en het toezicht op de organisatie goed geregeld is. Om die reden is het bestuur en toezicht gebaseerd op de zogenaamde Governancecode Zorg.

Onze cliëntenraad

Zoals in de visie staat beschreven, wil De Gelderhorst ervoor zorgen dat oudere doven zorg en ondersteuning krijgen om hun leven te leiden zoals zij dat willen. Daarvoor is het belangrijk om hun wensen en behoeften te kennen. Binnen De Gelderhorst speelt de cliëntenraad hierin een belangrijke rol. De cliëntenraad behartigt de gemeenschappelijke belangen van de cliënten die gebruik maken van de zorg en ondersteuning vanuit De Gelderhorst.

De rechten van de cliëntenraad zijn vastgelegd in de wet, zoals bijvoorbeeld het recht op informatie en op instemming. De cliëntenraad overlegt periodiek met de raad van bestuur over het beleid van de instelling.

De cliëntenraad houdt zich niet bezig met individuele vragen of klachten. Voor individuele vragen over zorg of ondersteuning kan contact worden opgenomen met een zorgmedewerker. Voor klachten heeft De Gelderhorst een aparte klachtenregeling opgesteld.