Belangrijk:

Speel sfeervideo af in Nederlandse Gebarentaal

Nederlandse Gebarentaal

Vergroot het lettertype

Lees de tekst voor

Krijg informatie over de functionaliteiten binnen de website

Deze website gebruikt cookies

Ik begrijp het

Onze missie

De Gelderhorst staat midden in de dovengemeenschap. Doven met een aan ouderdom gerelateerde zorgvraag, kunnen bij ons terecht. Dit doen we thuis als het kan en centraal als het moet. We bieden een communicatieve leefwereld met respect voor, begrip van en kennis over de dovencultuur en Nederlandse Gebarentaal. Een thuis vol gebaren!

Een samenvatting van onze strategische koers kunt u hier downloaden.

Onze visie

Oog voor alle oudere doven

De Gelderhorst heeft oog voor alle oudere doven in Nederland. We willen ervoor zorgen dat zij zorg en ondersteuning krijgen en dat ze hun leven kunnen leiden zoals zij dat willen. We noemen dat ‘uw leven’.

Zorg en ondersteuning

Zorg en ondersteuning leveren we in verschillende gradaties: van lichte ondersteuning tot complexe zorg. We doen dat thuis als het kan en op onze locatie in Ede als het moet. We werken volgens de presentiebenadering. Dat betekent dat we willen aansluiten bij de ander en zijn of haar behoeften.

We zijn een begrip

We zijn een begrip in de dovengemeenschap. Vanwege onze uitstekende zorg- en dienstverlening, onze kennis en expertise en onze communicatieve leef- en werkomgeving staan wij zorgbreed bekend als dé categorale dienstverlener voor oudere doven. We hebben alle kennis in huis en blijven ons ontwikkelen.

We doen het samen

We hechten waarde aan de balans tussen onze dove, slechthorende en horende medewerkers. We doen het samen. Dovencultuur zit in ons doen en laten en de Nederlandse Gebarentaal is onze voertaal.

Leidende principes

Onze leidraad voor keuzes

De Gelderhorst maakt keuzes vanuit bepaalde leidende principes. Deze principes bieden kaders voor hoe we handelen en hoe we binnen De Gelderhorst samenwerken. Vanuit drie verschillende  perspectieven ontwikkelen we strategieën om onze missie en visie te verwezenlijken. Het gaat om de invalshoeken vanuit de bewoners, vanuit mensen die werken bij De Gelderhorst en vanuit de organisatie.

Leidende principes

Het is uw leven

Het is ùw leven. We leveren zorg en ondersteuning die passen bij uw leven en die voor u zinvol zijn. Wij bieden u uitstekende zorg en dienstverlening. We bouwen een vertrouwensrelatie met u op. We zijn aandachtig en betrokken. We luisteren naar wat voor u belangrijk is. We hebben gedegen kennis en vakmanschap en we voelen ons verbonden met de dovengemeenschap.

Leidende principes

Het is jouw werk

Jouw werk maakt het verschil. We zien je bijdragen en talenten en investeren graag in jou. We zijn inclusief en gaan gelijkwaardig met elkaar om. We spreken dezelfde taal. We doen de juiste dingen met de beste persoon op het juiste moment. We nemen verantwoordelijkheid kijken over grenzen heen. We reflecteren op elkaar en we dagen elkaar uit om te leren en te ontwikkelen.

Leidende principes

Het is onze organisatie

We maken verwachtingen expliciet en onze dienstverlening is voorspelbaar. We leren, ontwikkelen, vernieuwen en blijven onderzoeken of het nog beter of slimmer kan. We werken samen in de zorgketen. Delen van kennis vinden we belangrijk. Dat draagt bij aan kennis over, zorg voor en kwaliteit van leven van oudere doven.

Onze missie

De Gelderhorst staat midden in de dovengemeenschap. Doven met een aan ouderdom gerelateerde zorgvraag, kunnen bij ons terecht. Dit doen we thuis als het kan en centraal als het moet. We bieden een communicatieve leefwereld met respect voor, begrip van en kennis over de dovencultuur en Nederlandse Gebarentaal. Een thuis vol gebaren!

Onze visie

Kwaliteitskeurmerk

De Gelderhorst is HKZ-gecertificeerd. Jaarlijks laten wij onze organisatie toetsen om de kwaliteit van onze organisatie aantoonbaar te maken. De auditoren kijken aan de hand van het HKZ-toetsingskader of wij voortdurend aan verbetering van de zorg- en dienstverlening werken en of wij onze zaken intern goed op orde hebben. Ook wordt getoetst of wij voldoen aan de eisen die gesteld worden door interne en externe betrokkenen en belanghebbenden.

Zorgkaart Nederland

Op Zorgkaart Nederland zie je hoe andere mensen de zorg binnen onze organisatie ervaren hebben. Er is daar ook een mogelijkheid om jouw ervaringen bij De Gelderhorst te delen. Dat helpt andere mensen bij het maken van een keuze voor de best passende zorgaanbieder.

 

Clïent ervaringsonderzoek

Tevredenheid van bewoners wordt op verschillende manieren meegenomen in het zorgproces. Allereerst worden tijdens de bewonersbespreking (het multidisciplinair overleg, MDO) de hulpvragen van individuele bewoners besproken en omgezet in doelen en acties. Tijdens het MDO worden ook lopende afspraken geëvalueerd.

Daarnaast wordt één keer per drie jaar de tevredenheid van bewoners gemeten met een vragenlijst. We gebruiken hiervoor de vragenlijst ‘Cliënten aan het woord’ van Ipso Facto. Deze vragenlijst is opgenomen in de waaier van cliëntervaringsinstrumenten en voldoet aan het kwaliteitskader van de VGN. Tot slot wordt bewoners gevraagd hun ervaringen te delen op Zorgkaart Nederland. De uitkomsten van al deze metingen gebruiken we om onze zorg- en dienstverlening te verbeteren.

Onze ambitie

Onze missie, visie en leidende principes geven onze richting aan. Deze richting hebben we verder uitgewerkt in onze strategische koers voor 2023-2027. We gaan de komende jaren gericht werken aan het verder verstevigen van onze positionering als dé (h)erkende specialist in zorg- en dienstverlening voor dove mensen met ouderdomsproblematiek. Dat doen we steeds met een bepaalde focus, want we kunnen niet alles tegelijk.

Een samenvatting van onze strategische koers kunt u hier downloaden.